Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

ΝΗΣΙ: Αμοργός

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Κυκλάδες

BUDGET: 40ευρώ/μέρα χωρίς διαμονή

HIGHLIGHTS: η μικρή παραλία στη Νικουριά, το νησάκι Γραμβούσα, η παραλία του Μούρου (μαγεία), το Γιασεμί στη Χώρα όταν έχει live, το Que στην Αιγιάλη

ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ: πρόσβαση στις περισσότερες παραλίες μόνο αφού κατέβεις κατσάβραχα για 20 λεπτά (και ποιος ανεβαίνει μετά;), γενικότερα ανηφόρες-κατηφόρες και κατσάβραχα παντού, δρόμοι όλο στροφές, 9 ώρες ταξίδι από Πειραιά με το αργό πλοίο, wannabe hipsters παντού

ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ: μεγάλες φοιτητοπαρέες που δεν αγαπούν το clubbing (ειδικά αν θέλετε να ρίξετε κάποια από την παρέα σας), ψηφοφόρους του ΠΟΤΑΜΙου, ρομαντικές υπάρξεις με blog και ψηφιακή, snob 30άρηδες που δεν αγαπούν τα μπουζούκια, ορειβάτες

ΜΗΝ ΠΑΤΕ ΑΝ: ψηφίσατε Λεβέντη σε κάποιες εκλογές, βαριέστε τις μετακινήσεις, θέλετε οπωσδήποτε ξαπλώστρα στην παραλία, διακοπές για εσάς σημαίνει ν΄αρπάζεις μια αγγλίδα απ΄το σοκάκι και να χώνεις τη γλώσσα σου στο στόμα της (πηγαίνετε στην Ίο), είχατε έρθει πριν 10 χρόνια και θέλετε να ξαναζήσετε τ' όνειρο με τη barwoman στην Αιγιάλη (έχει φύγει κι αυτή, αν μάθετε πού πήγε, πείτε και σ΄εμένα)

ΛΕΞΗ ΚΛΕΙΔΙ: Deep Blue (ναι, για μια λέξη μετρά)

Λίγο πριν την ανακοίνωση του δημοψηφίσματος, αποφασίσαμε με 2 αγαπημένες φίλες να φύγουμε για τρελές κοριτσίστικες αυγουστιάτικες διακοπές την πιο hot περίοδο, στα μέσα του Αυγούστου. Η περισυλλογή μεγάλη, καθώς ψάχναμε για νησί κοσμοπολίτικο, αλλά όχι καγκούρικο, με όμορφες παραλίες αλλά ακόμη πιο όμορφη νεολαία, για να παίξουμε κι εμείς σαν κοριτσάκια. Για να μη σας κουράζω, η απάντηση στο γρίφο αυτό είναι πάντα Ικαρία, αλλά μια και μας δυσκόλευε η έλλειψη αυτοκινήτου κι έπειτα από πολύωρη απασχόληση στα forums (fora?) του Travelstories (σωτήριο site), αποφασίσαμε ότι το κατάλληλο νησί για εμάς ήταν η Αμοργός. Απόφαση σοφή σύμφωνα με τα δεδομένα μας!
Η Αμοργός!

Κατόπιν τούτου, πέσαμε με τα μούτρα στη δουλειά (όχι και τόσο δηλαδή, όταν τη βγάζεις με 3 ευρώ την ημέρα και κρέμεται η τύχη του τόπου από μια κλωστή -νομίζεις δηλαδή- δεν κάθεσαι να ψάχνεις κι ενοικιαζόμενα..). Όταν τέλος πάντων ψιλοσταθεροποιήθηκε η κατάσταση και καταλάβαμε ότι από τα χάλια μας δεν ξεφεύγουμε παρά μόνο με φέρρυ μποτ, πήραμε τη μεγάλη απόφαση κι αρχίσαμε να ψάχνουμε. Πού όμως;; Ως γνωστόν στην Αμοργό δυο προορισμοί αξίζουν για να μείνει κανείς: η Χώρα, φημισμένη για την Κυκλαδίτικη ομορφιά της και σκαρφαλωμένη στο βουνό και η Αιγιάλη, με το διάσημο camping της, νεανική και πάνω στη θάλασσα. Ο συνδυασμός δύσκολος γιατί αν και η απόσταση δεν είναι μεγάλη, ο δρόμος όπως συνηθίζεται στα ορεινά νησιά είναι δύσκολος κι όλο στροφές, θέλει κανένα 20λεπτο-μισάωρο από τη μια στην άλλη.
     Οι παλιότεροι επισκέπτες του νησιού, τους οποίους θα εμπιστευόμουν και περισσότερο φώναζαν: μην το συζητάς Αιγιάλη! Όλη η νεολαία τη βγάζει στο camping και στο Κιου κι έχεις τη θάλασσα στα πόδια σου, η Χώρα είναι όμορφη για βόλτες και για στοχαστικούς φλώρους μεσήλικες. Λοιπόν εδώ που τα λέμε, 5-6 χρόνια πριν, πρέπει να είχαν δίκιο. Στην Αιγιάλη βρήκαν καταφύγιο τα φρικιά όταν τα έδιωξαν από Μύκονο και Σαντορίνη στα 80's κι ως γνωστόν τα φρικιά κουβαλούν εναλλακτικούς, οι εναλλακτικοί τρέντι κι ένα μέρος αναδεικνύεται (ή καμιά φορά και χαντακώνεται) από αυτούς που κατά τ΄άλλα περιφρονούμε. Οι νέοι επισκέπτες της Αμοργού όμως προτίμησαν τα γραφικά σοκάκια της Χώρας και στην Αιγιάλη απέμειναν φλωροφοιτητοπαρέες και το τάβλι αντικατέστησε την ψυχεδέλεια (έμειναν κι όσοι δεν κατάφεραν να βρουν δωμάτιο στη Χώρα και κάθε βράδυ κάνουν τη διαδρομή με τ΄αυτοκίνητο). Εμείς φυσικά αυτά δεν τα ξέραμε, αλλά επιλέξαμε Χώρα επειδή από εκεί ξεκινούν ΚΤΕΛ για παντού, καθώς αυτοκίνητο δεν έπαιζε. Και μια μικρή συμβουλή, καλό είναι να έχεις αυτοκίνητο και μέρες για εξερεύνηση στην Αμοργό, αλλά κι αν δεν έχεις, από τη Χώρα έχει κάθε μέρα λεωφορεία για όλα τα δημοφιλή μέρη.

Δρομολόγια ΚΤΕΛ στη high season
     Το πραγματικά δύσκολο κομμάτι του ταξιδιού φυσικά είναι να βρεις 3κλινο στη Χώρα 13 με 17 Αυγούστου. Μιλάμε για άθλο εφάμιλλο των στάβλων του Αυγεία, αλλά αν έχεις υπομονή κι επιμονή, όλα γίνονται. Κανόνας πρώτος: ξέχνα το booking! Οι Έλληνες νησιώτες δε χρειάζονται ένα παλιοsite όπου οι νοικάρηδες άκουσον άκουσον θα τους γράφουν και κριτική μετά αν τυχόν δεν άλλαξαν μια μέρα πετσέτες στο δωμάτιο! Αυτά είναι για τα κορόιδα, γι΄αυτό και στις ιστοσελίδες αναζήτησης θα βρεις μόνο τ' ακριβά καταλύματα, τα οποία είναι κρατημένα απ΄το Φλεβάρη ακόμη. Η λύση δυστυχώς είναι μόνο μία: Χρυσός Οδηγός και τηλέφωνο σ' όλους τους επαγγελματίες στη σειρά χωρίς να έχεις δει ούτε φωτογραφία του υποψήφιου δωματίου σου και χωρίς να γνωρίζεις αν πρόκειται για τρώγλη ή παλατάκι. Πολύ βοηθητικό είναι επίσης και το site του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. Εμείς πάντως ήμαστε τυχερές γιατί με το 25ο μόλις τηλέφωνο βρήκαμε δωμάτιο στην κυρία Μαρία Χιωτίνη, όπου μείναμε απόλυτα ευχαριστημένες από το δωμάτιο, την όμορφη θέα, την καθημερινή καθαριότητα, τους γλυκύτατους ανθρώπους και τα 80 ευρώ που δίναμε για όλα αυτά διά 3 σε φουλ σαιζόν. Δυστυχώς όσο κι αν έψαξα, δε βρήκα έναν ιστότοπο της προκοπής να παινέψω τη γυναίκα και τους κόπους της εκτός από αυτό (η μοναδική αξιολόγηση είναι η δική μου).
     Αφού το λύσαμε κι αυτό λοιπόν, τα πέδιλά μας και βουρ στο ψητό!! Τι κάνει κανείς στη Χώρα λοιπόν;;
     Καταρχάς, αν δε θέλετε να σας πιάσει η νύχτα μη δελεαστείτε από τα πρωινά με μούσμουλο και τσάι από το Τιμπουκτού που προσφέρουν τα καφέ και αφήστε τις βόλτες στα όμορφα σοκάκια για το απόγευμα, ούτως ή άλλως οι παραλίες δε διαθέτουν μπιτσόμπαρα για ξεφάντωμα, οπότε θα επιστρέψετε νωρίς! Προμηθευτείτε άνετα παπούτσια γιατί προβλέπεται πολύ σκαρφάλωμα μέχρι να δείτε τα νερά των ονείρων σας και τρέξτε στις παραλίες, η θέα θα σας επιβραβεύσει. Τα υπέροχα βαθυγάλανα νερά της Αμοργού αναδεικνύονται καλύτερα όταν ο ήλιος είναι πολύ ψηλά και όταν αυτός αρχίσει να πέφτει, το τοπίο χάνει κάτι από την επιβλητικότητά του. Μη χάσετε: Αγία Άννα, Μούρο (κατά τη γνώμη τη δική μου αλλά και των περισσοτέρων η καλύτερη παραλία), Ναυάγιο και τα δύο νησάκια: Γραμβούσα και τη μικρή παραλία στη Νικουριά (η μεγάλη δε λέει και πολλά πράγματα). Όπως είπαμε, οι περισσότερες είναι δυσπρόσιτες και δε διαθέτουν ξαπλώστρες, ωστόσο υπάρχουν καντίνες και ταβέρνες για τ΄απαραίτητα οι οποίες μάλιστα δε χαλούν το όμορφο τοπίο. Ετοιμαστείτε για κάθοδο από σκαλάκια με τις ομπρέλες σας στο χέρι, εκτός αν θέλετε να το ρισκάρετε και ν΄αναζητήσετε κάτω ένα αρμυρίκι ή μια μικρή σπηλιά ή αν είστε φίλη του Ηλία Ψινάκη. Θα ανταμειφθείτε με μια βουτιά σε υπέροχα βαθυγάλανα νερά, μυστηριώδεις σπηλιές και όμορφους γυμνασμένους Γάλλους που κάνουν βουτιές από τα βράχια.
η παραλία του Μούρου από ψηλά
     Για φαγητό προτιμήστε τα χωριά Θολάρια και Λαγκάδα, 5 χλμ από την Αιγιάλη, καθώς η Χώρα προσφέρεται περισσότερο για μεζεδοκατάσταση. Το πιο διάσημο πιάτο είναι το πατατάτο, κατσικάκι με πατάτες δηλαδή, για το οποίο όλοι μιλούν με θαυμασμό, αλλά εμείς ουδέποτε καταφέραμε να φάμε, καθώς μάλλον προτιμούν να μιλούν γι΄αυτό παρά να το μαγειρεύουν, αφού δεν το βρήκαμε ποτέ!! Γενικότερα σερβίρουν περισσότερο κρέας παρά ψάρι, γεγονός που εμάς διόλου μας πείραξε, και φάγαμε αρκετά φθηνά και καλά εκτός Χώρας, τόσο στα χωριά, όσο και στις ταβερνούλες πάνω από τις παραλίες, ειδικά στην παραλία του Μούρου. Η μόνη φορά που ξηλωθήκαμε ήταν στο καφενείο Τσαγκαράδικο στη Χώρα της Αμοργού, αλλά η πλατειούλα και το γκαρσόνι που μας σέρβιραν ήταν υπερβολικά όμορφα για να διαμαρτηρηθούμε.
Το πατατάτο

Όσο για την ψημένη ρακή, τη συστήνω ανεπιφύλακτα και χωρίς μέτρο, ωστόσο είναι επιδόρπιο και δεν πάει με το φαγητό. Πάντως είναι ωραία να κάθεσαι στα σοκάκια, να πίνεις τη γλυκιά ρακή σου και να χαζεύεις την περατζάδα, καθώς είναι και ο πιο εύκολος τρόπος να κάνεις γνωριμίες στην κάπως σνομπ Χώρα της Αμοργού!
     Ο άλλος τρόπος είναι το άραγμα έξω από την Botilia και κυρίως το Γιασεμί μέχρι αργά που θα κυλήσει λίγο αλκοόλ στο αίμα και θ΄αρχίσει να κουνιέται ο κόσμος. Γενικότερα, η χαλαρότητα είναι κομμάτι της Αμοργού οπότε μην περιμένετε ξεφάντωμα, όσοι αντέξουν μετά τις 4 το βράδυ θα περάσουν μέσα για χορό και σύσφιξη σχέσεων και οι υπόλοιποι θα πάνε στα κρεβάτια τους. Εδώ οι Ιταλοί μας βάζουν τα γυαλιά, καθώς είναι πιο εύκολοι για γνωριμίες από τους ντροπαλούς Έλληνες που θα σε ρωτήσουν αν έχεις πάει στην Αστυπάλαια και τι γνώμη έχεις για τη Μόνικα.
Γάτες κάνουν κατάσταση στο Γιασεμί

Γενικότερα, η Αμοργός θα σου αρέσει, θα κολυμπήσεις, θα περπατήσεις, θα βγάλεις ωραίες φωτογραφίες για το προφίλ σου στο Facebook, θα γνωρίσεις ήρεμους και εξυπηρετικούς ντόπιους που δε θέλουν να εκμεταλλευτούν τους τουρίστες, θα εξασκήσεις τα γαλλικά σου από το σχολείο, θα συναντήσεις αγόρια που διαβάζουν Κίρκεγκορ στην παραλία, θα φας αρνάκι και μελιτζάνες, θα πιεις ρακή και θα χαϊδέψεις γάτες, πολλές γάτες!